یک شرکت ارایه دهنده خدمات پاک سئو، در واقع چه میکند؟ شرکتی که خدمات سئوی پاک ارائه میدهد باید کسب و کار مشتری را خوب بشناسد، به خوبی سایت مشتری و رقبا را ارزیابی کند، اعتبار سایت مشتری را در حوزه کسب و کارش افزایش دهد، محتوای سایت مشتری را گیرا و جذاب نماید و دسترسی به همین محتوا را ساده کند، در سایت مشتری و سایتهای تخصصی مرتبط به نفع مشتری محتوا انتشار دهد، پیوندهای ماندگار از سایتهای مرتبط با سایت مشتری بگیرد، حضور مشتری در نتایج جستوجو را با بستهای از کلمات فراهم کند و نه تنها با یک عبارت خاص. کیفیت حضور در نتایج را بهبود بخشد و میزان کلیک خوردن در نتایج جستوجو را افزایش دهد و آن را در سطح مناسب حفظ کند و بالاخره اینکه آمار دید و بازدید از سایت مشتری را تجزیه و تحلیل کند و متناسب با نتایج این تحلیلها در برنامه کاری سئو تغییر اعمال کند. در حال حاضر شرکتهای زیادی خدمات سئو ارائه میدهند؛ آیا از دیدگاه شما سئوی پاک در ایران ارائه میشود؟به نظر میرسد گاه افراد و شرکتهایی که ادعای سئو سایت دارند، یک پیوندده یا پیونده ساده بیشتر نیستند. آنها چند سایت دارند و از همین سایتها به سایت مشتریان خود لینک میدهند. همین و همین. قرارداد به اصطلاح سئو سایت که با مشتری تمام شود این لینکها برداشته میشود و لینک به سایتهای دیگر قرار داده میشود. نتیجه آن میشود که در پایان قرارداد، به سرعت رتبههای سایت مشتری افت میکند. در چنین حالتی مشتری برای حفظ رتبهها مجبور به پرداخت باج است. این کار مصداق بارز خرید و فروش لینک است و از دیدگاه گوگل جرم محسوب میشود. چگونه میتوان شرکت لینک ده را شناخت؟ دو راهکار کلیدی برای شناسایی و مجبور به تغییر رویه دادن شرکتهای پیوندده وجود دارد: یک - هر شرکت مدعی سئو باید برای سایت مشتری خود حداقل با سه عبارت متفاوت رتبه مناسب کسب کند. دو - آنها باید نشان دهند که از سایتهای دیگر که هیچ کنترلی روی محتوایشان ندارند برای سایت مشتری لینک گرفتهاند. چون پیونددهها تعداد سایت مشخصی برای لینک دادن دارند، نمیتوانند برای همه عبارتهای متفاوت فقط بر لینکهای شرکت خود اتکا کنند. در واقع اگر تنها به سایتهایی که دارند اتکا کنند با هیچ عبارتی نخواهند توانست رتبهای کسب نمایند زیرا اعتبار پیوندها میان چندین پیوند توزیع می شود و کاهش مییابد. بنابراین آنها مجبور میشوند با سایتهای دیگر ارتباط بگیرند که ممکن است در این کار موفق نباشند. معتقدم اگر این دو مورد به خوبی از سوی نیازمندان خدمات سئو بررسی شود حتما فعالیت این شرکتهای پیوندده محدود خواهد شد و یا مجبور به تغییر رویه خواهند شد. به هر حال لینک در سئو نقش دارد؛ تکلیف لینک چه می شود؟ در مقابل شرکتهای پیوندده، شرکتهای پیوندگیر قرار دارند که با ارایه محتوایی حرفه ای و مناسب و شکل دهی ارتباطات کاری بلندمدت با دیگر سایتها، به نفع خود و مشتریانشان پیوند می گیرند. تفاوت "دادن" و "گرفتن" برای همه ملموس است. دادن پیوند، ساده است زیرا برای دادن لینک تنها باید خودمان را متقاعد کنیم اما گرفتن پیوند، سخت است زیرا باید دیگران را متقاعد کنیم. از همین روست که پیوندگیری کاری مهم در "سئوی پاک" است. چرا خدمات پاک سئو مهم است و اثر آن چیست؟ حضور پررنگ شرکتهای ارایه دهنده خدمات پاک سئو، فرصت شغلی می آفرید و درآمد را میان سایتها توزیع می کند. وقتی شرکتی متعهد به انتشار محتوا به نفع مشتری است باید با سایتهای خبری و تخصصی حوزه کاری مشتری ارتباط بگیرد و قرارداد همکاری با آنها منعقد نماید. حتما افرادی را استخدام کند که کارشان تالیف و تدوین محتوای ساده و تخصصی است. این قبیل کارها به تولید محتوای دست اول و نو می انجامد و سایتهای منتشر دهنده محتوا را منتفع می سازد. سئوی پاک رضایت متشری را به همراه دارد. |
اهمیت محتوا و ساختار سایت در سئو |
سئو سایت به طور کلی به دو دسته اقدامات تقسیم می گردد: کارهای داخل سایت و کارهای خارج از سایت اغلب افراد دخیل در سئو سایت فعالیت خود را بر کارهای خارج از سایت و گرفتن لینک متمرکز می کنند و از اهمیت کارهایی که باید روی خود سایت انجام شود غافل می مانند. کارهایی که روی سایت انجام می شود در نهایت چیزی است که کاربر را مجاب به انجام کاری می کند. از دید مدیران سایتها این فاکتور بسیار مهم است. سئو در سایتبرخی از اقدامات مهم در پروسه سئو در سایت عبارتند از: انتخاب دومین و هاستینگ، انتخاب یا تهیه سیستم مدیریت سایت، تدوین ساختار درست برای در دسترس قرار دادن همه صفحات سایت، سبک و بهینه کردن کدهای صفحات، توجه به عنوان صفحات و تیترها در متن، ایجاد ارتباط مناسب بین صفحات مختلف سایت، نام گذاری درست فایلها، فولدرها و تصاویر، بهینه کردن حجم تصاویر و قرار دادن متنهای راهنما رو و کنار عکسها (ALT & Caption)، در دسترس قراردادن خروجی های سایت مانند آر.اس.اس، بخش بندی مناسب متنها، بروز رسانی آرام و منظم سایت و … در همین پروسه نیز عده ای پا را از حد طبیعی فراتر می گذارند و متنهایی زشت و بی ریخت در سایتها قرار می دهند. به عنوان مثال استفاده بیش از حد از تگ های B و H، پر کردن متن از لینک، عنوان صفحات طولانی و یکسان، پر کردن حاشیه ها و پایین صفحات از لینکها، اضافه کردن چندده مطلب در یک روز و رها کردن سایت تا مدتها، استفاده از تصاویر حجیم و بزرگ، استفاده مفرط از Title , ALT در توضیحات مرتبط با عکس و لینک و … متن و کل سایت باید طبیعی به نظر برسد یعنی اگر فردی در یک گفتگوی رسمی به معرفی فعالیتش می پردازد و کلمات مهم موجود در کسب و کار خود را 5 بار به کار می برد؛ همین شخص می تواند کلمات مهم را به همان اندازه در متنهای سایت خود تکرار نماید و یا کمی بیشتر. مسلم است که تکرار بیش از حد کلماتی خاصی متنهای وی و حتی گفتار وی را تصنعی می کند و از تاثیر کلامش می کاهد. متنهای سایت باید ابتدا برای مجاب کردن خوانندگان آن نوشته شوند و سپس برای گوگل. |